محل تبلیغات شما

مدتی است در خصوصبازاریابی بر مبنای داده ها یا اصطلاحا دیتا مارکتینگ Data Marketing  قصد نوشتن مطالبی رو دارم تا یافته هایاین موضوع را که بحث  داغ کسب و کارهایهوشمند یا کسب و کارهای پلتفورمی  در دنیامی باشد به صورت مقالات مجزا در اختیار علاقه مندان تجارت الکترونیکی قرار دهم .


اگر در تقسیم کسبو کارها در عصر اطلاعات یک تقسیم کلی داشته باشیم با دو ساختار سنتی و کسب وکارهای هوشمند مبتنی بر فن اوری اطلاعات رو به رو خواهیم شد در کسب و کارهای سنتیحرکت و تدوین استراتژی نهایت مبتنی بر تحقیقات بازار و پژوهش های میدانی می باشد ،و بازخورد های تحقیقات بازار و مشاهدات ومصاحبه ها از شیوه و رفتار مصرف کنندگان خطمشی تغییر یا توسعه الگو ها و استراتژی کسب و کار های  می باشد که معمولا روش های سخت و هزینه بر میباشد ، منتهی مراتب با تعییر الگو های خرید و مصرف و توسعه روز افزون کسب و کارهای اینترنتی انچه مدیریت هر بخش کسب و کار را سریعا در قلمرو خود در دست می گیردنتایج حاصل از تحلیل  داده های بزرگ وتجزیه و تحلیل  داده های کسب و کار از وبسایت یا اپلیکیشن و یا هر نرم افزار وابسته به فروش و کسب و کار است که باعث تدویندرست هدف گذاری ها و استراتژی های فروش می گردد که دیگر مبهم و بر مبنای حدسیاتنمی باشد که با توجه به حرکت  کسب و کار برمبنای تحلیل درست دادها می باشد طبیعتا آمار فروش در برنامه های بعدی شرکت به دلیلیشناسایی درست خواسته ها و نیاز های مشتریان بر مبنای استفاده درست از داده ها درتصمیم گیری و به عبارت دیگر تطابق و مچینگ  Matching این داده ها در تجزیه و تحلیل مشتریو اگر بهتر اشاره کنم ساختار انتظارات و عرضه وتقاضا  و سلیقه مشتری و طبقه بندی آنهاسهولت و دسترسی های اسانی برای تصمیم گیرهای هدفمند ایجاد می نماید  . سرعت رو به رشد تجارت الکترونیک درایران  این اتفاق را روز به روز گسترش میدهد و همین موضوع باعث اضمحلال و از بین رفتن توان کسب و کار های سنتی در تقابلبا  کسب و کارهای نو می باشد .


payk_حسین_زینی_وند_مدرس_دوره_های_تجارت_الکترونیکی.jpg


جالب اینکه دربازار یابی مبتنی بر داده ها صرفا داده های کسب و کار ما شامل داده های داخلی نمیباشد و در هنگام طراحی ساختار دیتا گیری پلتفورم های خود می توانیم از  انتظارات و  اطلاعات لازم از  رقبا  درخصوص محصولات و خدمات مشابه  دیتا گیریکرده و داشته باشیم .  بازار یابی بر مبنایدیتا به نظر بنده با توجه به روند رو به رشد تجمعی داده ها و درک شهودی از تغییراتتدریجی رفتار مشتریان از داده ها در هر مقطع زمانی مقایسه ای نسب به دور قبل رشدقابل توجهی در فروش ما ایجاد نماید .



 حالا تصور کنید این داده ها را به بخش هایدیگر سازمان تسریع دهیم  با همین داده هامی توانیم عملکرد منابع انسانی را در واحد های خرید ،  توزیع ،  تبلیغات و خدمات مشتریان  و حتی فرا تر اگر  شرکت ما یک شرکت بورسی می باشد در قیمت گذاریرقابتی و حتی  ساختار توسعه سهام  شرکت نقش حیاتی داشته باشد و همین مبنای درستبر  اساس بازاریابی بر مبنای داده که دراصل ساختار تطابق ایجاد می کند باعث مزیت رقابتی برای شرکت ما نسبت به رقبا میگردد  که در این مورد نیز تصمیمات واستفاده درست از بازخوردهای داده ها در این فرایند بازاریابی نیاز به افراد متخصصهر بخش خود را نیز دارد . ادامه دارد . 


حسین زینی وند 

تاجر الکترونیک 

مجری و مدرس پروژه ها و کارگاه های عملی  تجارت الکترونیک 

کانال تلگرام ما 


تلفن  :  88720880    


 091270651

 صفحه اینستاگرام 

Image result for instagram.
جهت آشنایی بیشتر با مباحث تاجر الکترونیک لطفا روی عکس زیر کلیک کنید 




بازاریابی مبتنی بر داده ها یا بازاریابی داده محور

محتوای جادویی چیست ؟

مشتری رو چطوری پیدا کنیم ؟

های ,داده ,ها ,کسب ,کار ,مبنای ,کسب و ,داده ها ,و کار ,می باشد ,بر مبنای

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کمپین هواداران جوان Basketball Trikots NBA|NBA Trikots Kaufen|NBA Shop Deutschland خرید مستقیم مخزن پلی اتیلن از کارخانه همسفران مهر نام فیزیک به زبان ساده prinusrewli Bob's receptions کار نا تمام درآمد از اینترنت