محل تبلیغات شما
اگر ما یک وب سایت تجاری داریم که به فروش یک کالا یا خدمات مشغول می باشد فراموش نکنیم آنچه را که ما می فروشیم ابتدا محتوا است سپس کالا یا خدمات است و فروش این محتوا صرفا به خاطر کیفیت محتوا و میزان اعتمادی است که مخاطبان به ما دارند که پس از انتخاب و خرید تطابق میزان کیفیت محتوای ارائه شده و انتخاب شده توسط کاربر و کالا و یا خدمات ارائه شده می زان درجه اعتماد و دوستی کاربران با وب سایت ما و نزدیک شدن به کسب و کار ما را بیشتر و بیشتر می نماید . 


[http://www.aparat.com/v/IDfT8]




خوب با این مختصر توضیح کوچک لازم است بدانید که محتوای سایت در دنیای امروز جز منابع سازمانی اصلی ما محسوب می شود فرقی ندارد مدل تجارت الکترونیکی و کسب و کار ما چه نوع مدلی باشد می خواد B2B / B2C / G2G / C2C / G2C  باشد و یا هر مدلی دیگر مهم این است برای مدل کسب و کار خود استراتژی تولید محتوا داشته باشیم برای توین یک استراتژی محتوای خوب اولین چیزی که نیاز است برای ما از دانستن به یک باور شود اینکه محتوا بزرگترین منابع سازمانی ما در تجارت الکترونیکی است .از این رو است که می گویند محتوا پادشاه است . 


محتوای جادویی چیست ؟ مطلب در لینک http://www.iecg.ir/post/380


اینکه ما ادعا کنیم محتوا بزرگترین منابع سازمانی است و در مورد آن توضیح و مثال ملموسی نزنیم در واقع برای مخاطب خود نظری مبهم داده ایم ! من در این مورد سعی می کنم اهمیت این موضوع را موشکافانه تر و ساده توضیح دهم . ما زمانی که صحبت از استراتژی می کنیم صحبت از پایه ریزی و برنامه ریزی یک مدلی می کنیم که این مدل الگو و نقشه راه ما می شود و به ساده ترین زبان آینده ما را در هر برنامه ریزی و هدفی که مد نظر داریم را می سازد . در تدوین یک استراتژی یک سری ابزارهای رسیدن به مقصد و ساده تر یک سری منابع تعریف می گردد . اگر این یکی از این منابع مهم را برای رسیدن به هدف بخواهیم نام ببریم محتوا است . این محتوا است که باعث ایجاد جذب مخاطب و کاربر برای وب سایت ما می گردد و مهمتر اینکه این محتوا است که باعث ایجاد ثبت کاربر در سایت یا به عبارت ساده تر عضو شدن در سایت ما می گردد و مهمتر اینکه این عضو سایت است که باعث خرید و کالا و خدمات ما می گردد . 

رقابت  در هر کاری هستیم بهترین باشیم و برای هر هدفی که تلاش می کنیم مرتبا به روز باشیم . رقیب ما در کمین نیست این برتری شایستگی های او و کم کاری ما است اگر او به سکوی موفقیت برسد .


به واسطه تولید همین محتوا است که ما می توانیم به اطلاعات و رویه های های معمول مشتری مانند سلیقه ، نوع رفتار مصرف و اینکه این کاربر در کدام شهر و چه سن و  تحصیلات و موقعیتی را دارد دسترسی پیدا کنیم و ساده تر با استفاده از همین داده ها و اطلاعات است که ما می توانیم برنامه ریزی دقیق تری برای استراتژی محتوای جدید خود و تبلیغات هدفمند برنامه ریزی کنیم و در مسیر کسب و کار خود رشد چشمگیر و اثر بخش داشته باشیم . خوب تا اینجا به اهمیت محتوا پی بردیم  اما حالا بریا تولید یک محتوای ناب باید چه اقداماتی را انجام دهیم . من به اختصار به صورت تیتر وار و توضیحات مختصر اشاره می نمایم : 

  • از سایت های مشابه خود الگو برداری کنید !! 
البته الگو برداری با کپی کردن در این جا کاملا متفاوت است صرف نظر از بحث اخلاقی کپی کردن جذابیت زیادی را ندارد مضاف بر اینکه همیشه کاربران ما به دنبال محتوای جدید تر و بسیط تر و متنوع تر هستند . هر چه حوزه محتوای ما دقیق تر و شفاف تر باشد یقینا اطلاعات در انتخاب  ارزنده و بهتری برای کاربران ما در بر خواهد داشت . در اینجا منظور از الگو برداری دقیقا روی صحبت من در پایش کردن رقبا و  پیاده سازی استراتژی رقابتی یا competitive strategy  و حرکت به سمت یک مزیت رقابتی در مقابل رقبا یا اصلاحا  Competitive advantage  با هدف تولید محتوای ارزنده تر و متمایز  نسبت به آنها است . 


  • در تولید محتوا مانند تابلو بورس عمل کنیم ! 
اصطلاح کلمات کلیدی را شاید بارها شنیده باشیم اما زیاد به آن توجه نکرده باشیم معمولا کلید ابزاری است که از یک قفل رمز گشایی می کند و آن را باز می کند عملکرد کلمات کلیدی یا Key word  مانند تابلو بورس عمل کنیم . کاربران دنبال کلماتی هستند که راز گشا و حل کننده جستجو و  رفع نیاز آنها هستند . این کلمات هر روز و یا حتی در فاصله ساعت توسط گوگل ترنذز مانند یک نمایشگر یک تابلو بورس اعلام می گردد . 

از پر طرفدارترین ترنذر ها استفاده کنیم www.google.com/trends بهترین ها در ترندز گوگل با توجه به محبوبیت منطقه جغرافیایی و نوع زبان آن منطقه به شما پیشنهاد می گردد  حتی برای جستجوی عکس و فیلم هم برای شما پیشنهادات عالی دارد . برای کلمات تخصصی تر که در ترندز گوگل آمار ندارند می توانیم از google.com/home/tools/keyword-planner   گوگل پلانر استفاده کنیم . منتهی این سرویس در ایران فیلتر است و مضاف برا اینکه استفاده از آن نیاز به کمی آموزش دارد که هلپ گوگل به شما در این مورد کمک می کند . یک ابزار ساده دیگر اگر بخواهم به شما پیشنهاد کنم که خارج از سرویس گوگل است منتهی داده های را از گوگل خریداری می کند keywordtool.io است که گزارش های متنوعی حتی برا تولید محتوا و تگ گذاری شبکه های اجتماعی پیشنهاد می کند . در این بخش اگر اشاره شد مانند تابلو بورس استفاده کنیم مصداق این موضوع بود که در بورس معمولا سهام های پرطرفدار که تقاضای زیادی دارند در صدر قرار می گیرند و انتخاب و گزینش هر کلمه با ارزش در تولید محتوا دقیقا عملکرد خرید یک سهام خوشنام و اینده دار را دارد . ما در انتخاب کلمات هم باید ارزشمند ترین ها را انتخاب کنیم که پرطرفدار ترین ها هستند و سودهی این کلمات بعد از بکارگیری و تهیه یک سناریو ساده و شفاف یا به عبارتی محتوای روان می تواند اثربخشی جادویی داشته باشد . 


هارمونی در بیزنس . حسین زینی وند http://www.iecg.ir/post/380

  • هارمونی  فیلم و عکس و نوشتار  در تولید محتوا ! 
ساختار تهیه یک محتوای خوب مانند اجرای یک کنسرت موسیقی یا یک اثر نقاضی ارزشمند است که همه اجزا آن  باید تناسب و هماهنگی داشته باشند در یک کنسرت موسیقی هر بخش کنسرت از محیط اجرا تا نوازندگان سازها و خواننده تماما زیر نظر رهبر اکستر یک نظم و هارمونی دارد که زیبایی و ایجاد خلاقیت متمایز می نماید که تماما بر اساس یک نقشه مدون شروع و اجرا و اتمام می یابد . بکار گیری عکس ها و فیلم ها در یک محتوای خوب تجاری باید متانسب با متن و موضوع محتوا یا یا تایتل اصلی محتوا باشد هر چه این هارمونی از نظر ساختار شکل عکس و فیلم محصولات و خدمات حرفه ای تر و زیبا تر تهیه گردد این جذابیت را در جذب کاربر افزایش می دهد. بعد از تولید محتوا حتما لینک محتوای خود را در گوگل وب مستر تو ریجستر یا ثبت کنیم و در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک بگذاریم .  


داده های طلایی در  کسب و کار چیست ؟ حسین زینی وند   . مطلب در لینک http://www.iecg.ir/post/380

داده های طلایی !
محتوای خوب برای کسب و کار ما داده های طلایی ارمغان دارد اگر در پیاده سازی محتوای عالی ما یک استراتژی عالی داشته باشیم یقین داشته باشید داده های طلایی  برای ما ارمغان دارد که آینده روشنی برای کسب و کار ما در برنامه ریزی و بازایابی هدف مند را دارد که در این خصوص سعی می کنم در مقالات بعدی به طور مفصل در این خصوص صحبت خواهم کرد . این مقاله کاملا حاصل تجربه  تولید فکر  اینجانب بوده و  از هیچ جا کپی برداری نشده .  منتظر مقالات بعدی بنده  در این مورد باشید  . 


حسین زینی وند 

تاجر الکترونیک 

مدرس و مربی کارگاه های عملی تجارت الکترونیکی 

تلفن 88720880 / 091270651 همراه و واتسپ 


اینستاگرام zeinivand 

Change Profile Photo

بازاریابی مبتنی بر داده ها یا بازاریابی داده محور

محتوای جادویی چیست ؟

مشتری رو چطوری پیدا کنیم ؟

یک ,محتوا ,محتوای ,تر ,کنیم ,های ,است که ,ما می ,کسب و ,و کار ,تر و ,بزرگترین منابع سازمانی ,محتوا بزرگترین منابع

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

باکا سکای centpuncteshi قیمت روز خرید و فروش تبلت و گوشی موبایل لنوو johnrobacksmel تاسیسات، گرمایش، سرمایش کاش آسمان آبی بود السلام علیک یا فاطمه الزهراء سلام الله علیها ciralhecon SarzaMin الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم